House

0 είδη

Ιδέες για δεκατιανό στο Νηπιαγωγείο


Δεν έχεις χρόνο να το διαβάσεις? Ακουσέ το!!!

Η αξία της πλήρους και ισορροπημένης διατροφής κατά τα 6 πρώτα χρόνια του παιδιού είναι αδιαμφισβήτητη. Όχι μόνο βοηθάει στη σωστή σωματική του ανάπτυξη, αλλά και συμβάλλει αποφασιστικά στις διατροφικές συνήθειες που το παιδί θα υιοθετήσει κατά τη μετέπειτα ζωή του, στην πνευματική του ικανότητα (μνήμη, συγκέντρωση κ.λπ.), αλλά ακόμη και στην κοινωνική του συμπεριφορά. Εξάλλου δεν είναι λίγες οι έρευνες που σχετίζουν την υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης, σοκολάτας και αναψυκτικών από παιδιά νηπιακής ηλικίας με την επιθετική συμπεριφορά τους ή ακόμη και με πιθανές μαθησιακές δυσκολίες.

Για το λόγο αυτό, θα πρέπει να δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα τόσο στο δεκατιανό, όσο και στα υπόλοιπα γεύματα των παιδιών, ώστε αυτά να λαμβάνουν την απαραίτητη ενέργεια για το σχολείο, αλλά και το παιχνίδι τους, χωρίς ωστόσο να επιβαρύνουν τον οργανισμό τους με περιττές θερμίδες και «άχρηστα» (trash) λιπαρά.

Αφιερώνοντας ελάχιστο χρόνο καθημερινά για την προετοιμασία του δεκατιανού, αλλά και εμπλέκοντας τα ίδια τα παιδιά στη διαδικασία, επιτυγχάνουμε, αφενός μεν να ελέγχουμε απόλυτα το είδος και την ποσότητα φαγητού που θα τους προσφέρουμε, και αφετέρου δε την εμπλοκή τους σε κάτι που τα αφορά άμεσα και συμβάλλει θετικά στην ανάπτυξη της αυτονομίας τους.

Το πρωινό των παιδιών θα πρέπει να είναι:

  • Θρεπτικό και υγιεινό: Η λήψη θρεπτικών συστατικών και βιταμινών από όλες τις διατροφικές ομάδες είναι σημαντική για τη σωστή ανάπτυξη του παιδιού
  • Διαφορετικό για κάθε ημέρα της εβδομάδας: Η ποικιλία αφενός μεν δημιουργεί μεγαλύτερο ενδιαφέρον στα παιδιά, αφετέρου δε τα βοηθά στη δημιουργία ενός πιο ολοκληρωμένου διατροφικού προφίλ
  • Κατάλληλο σε ποσότητα: Οι μεγάλες ποσότητες φαγητού δημιουργούν αποστροφή και απογοήτευση στο παιδί, ενώ – από την άλλη πλευρά – εάν το παιδί τελικά καταναλώνει συστηματικά μεγάλες ποσότητες φαγητού, ωθείται σταδιακά στην παχυσαρκία
  • Εύκολο στο να το φάει το παιδί: Ένα δεκατιανό που το παιδί θα χρειαστεί μεγάλη προσπάθεια να το προετοιμάσει και να το φάει, θα του δημιουργήσει κούραση και απογοήτευση
  • Μέσα στα πλαίσια των διατροφικών του συνηθειών: Ένα παιδί που δεν τρώει βρώμη στο καθημερινό του διαιτολόγιο, δε θα τη φάει ούτε στο σχολείο. Φανείτε διαλλακτικοί κι αν το παιδί αρνείται πεισματικά να φάει ένα συγκεκριμένο τρόφιμο, αναζητείστε κάποιο θερμιδικά και θρεπτικά αντίστοιχο, που θα αρέσει περισσότερο στο παιδί

Ιδέες για δεκατιανό

Φρούτα - Λαχανικά

Σε καθημερινή βάση, τα παιδιά προσχολικής ηλικίας θα πρέπει να τρώνε περίπου 4 μερίδες φρούτων και λαχανικών. Μία μπανάνα, ένα μήλο ή ακόμη και μία φρουτοσαλάτα με φρούτα εποχής, αποτελούν ιδανική επιλογή για το δεκατιανό στο νηπιαγωγείο.

Γάλα και γαλακτοκομικά είδη

Αν και το γάλα με τα δημητριακά δεν είναι ιδιαίτερα εύχρηστο για το νηπιαγωγείο, μπορούμε να λάβουμε όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά των γαλακτοκομικών από ένα γιαουρτάκι, όπου θα προσθέσουμε φρούτα εποχής, δημητριακά, ξηρούς καρπούς, μαρμελάδα ή μέλι.

Σάντουιτς

Φτιάξτε μαζί με το παιδί πρωτότυπα σάντουιτς, επιλέγοντας ψωμάκι λευκό ή ολικής άλεσης, αραβική πιτούλα ή πολύσπορο ψωμί και γεμίζοντάς το με κίτρινο τυρί ή κρέμα τυριού (τύπου Φιλαδέλφια), κάποιο αλλαντικό (κατά προτίμηση βραστή ή καπνιστή γαλοπούλα), ντομάτα / μαρούλι / αγγουράκι ή κάποιο άλλο λαχανικό, ομελέτα, κρέας ή κοτόπουλο που περίσσεψε από την προηγούμενη μέρα, τονοσαλάτα ή οτιδήποτε άλλο αρέσει στο παιδί.

Ιδέες που ενθουσιάζουν τα παιδιά:

  • Ψωμί – τυρί κρέμα– γαλοπούλα – μαρούλι – ντομάτα
  • Αραβική πιτούλα – τυρί – γαλοπούλα – μαρούλι
  • Πολύσπορο ψωμί – τόνος – καρότο – καλαμπόκι – μαρούλι – κρέμα τυριού

Γλυκά και αλμυρά κέικ

Κέικ με τυριά, καμπιστή γαλοπούλα και χρωματιστές πιπεριές, κέικ καρότου, απλό κέικ βανίλια – σοκολάτα, κέικ νηστίσιμο με ελαιόλαδο κ.λπ. αποτελούν υγιεινό και ενδιαφέρον σνακ.

Σπιτικές πίτες

Με τις σπιτικές πίτες μπορούμε αφενός μεν να επιτύχουμε το συνδυασμό τροφών από όλες τις διατροφικές ομάδες, αφετέρου δε να παρέχουμε ένα «εύκολο» και νόστιμο πρωινό στο παιδί μας, χωρίς μεγάλη προετοιμασία. Σπανακόπιτα, τυρόπιτα, κοτόπιτα με κοτόπουλο που μας περίσσεψε ή πίτα λαχανικών με φύλλο σφολιάτας και έτοιμη σαλάτα λαχανικών (πωλείται στην κατάψυξη των σούπερ μάρκετ, π.χ. σαλάτα με φασόλια, σαλάτα καλαμποκιού κ.λπ.) είναι μερικές από τις αμέτρητες επιλογές που έχουμε.

Μπισκότα - Μπάρες

Τα γλυκά δεν ενδείκνυνται για τη νηπιακή ηλικία και θα πρέπει να καταναλώνονται πάντα με μέτρο. Ωστόσο μπορούμε να επιλέξουμε μία φορά την εβδομάδα να δώσουμε στο παιδί μας για δεκατιανό σπιτικά μπισκότα, μπάρες δημητριακών, cupcakes κ.ά. Αποφύγετε τα donuts, καθώς είναι τηγανισμένα σε λάδι και έχουν περισσότερες θερμίδες και τρανς λιπαρά.

Γλυκά ψωμάκια

Στο διαδίκτυο υπάρχουν αμέτρητες και πολύ ιδιαίτερες συνταγές για γλυκά ψωμάκια με σοκολάτα, σταφίδες κ.λπ. ή ακόμη και donuts, που από το στιγμή που θα παρασκευαστούν στην κουζίνα μας, μπορούμε να έχουμε τον απόλυτο έλεγχο των υλικών που θα χρησιμοποιηθούν σε αυτά.

Γίνετε μαζί τους παιδιά!!!

Όποια κι αν είναι η επιλογή σας, κάντε τη διαδικασία ακόμη πιο ευχάριστη! Σωστή προετοιμασία, έγκαιρη προμήθεια των απαιτούμενων υλικών, ορθή διαχείριση του χρόνου μας και οργάνωση της κουζίνας μας: αυτά είναι τα κλειδιά της επιτυχίας!

Τέλος, βάλτε φαντασία και κάντε το δεκατιανό των παιδιών ακόμη πιο «παιχνιδιάρικο», όπως έκαναν οι γονείς στις φωτογραφίες!

Αφήστε ένα σχόλιο

Αφήστε την κριτική σας